Livet

Assisted reproduction

LIVET is a in infertility clinic in Torino. We perform intrauterine inseminations (IUI) and in vitro fertilization cycles (IVF and ICSI), even with sperm and/or egg donation. In the last decades LIVET has become one of the most relavant and influential center for IVF in Italy. Our international team is composed by doctors, biologist and nurses always updated and often involved in scentific reserch on IVF. We take care of every couple particularly: we don't offer standard treatment and we personalize the diagnostic and therapeutic process.

Watch the video
Q&A
*Your data will only be used to be contacted by our staff

Please leave your contact
to book a visit in our Center.

Request sent successfully

A TAILORMADE PROCESS

We have developed a software in collaboration with Linnè Klinic (Uppsala, Sweden) that allows us to fit the treatment to the patient: we call it 'the predictive model'. We believe that every couple is different and requieres specific therapies.

The predictive model
Livet
Livet

Embryo development

Livet
Livet

The organogenesis end at the 24th week of pregnancy

Philosophy

We consider every single clinical feature of the patients in order to find the right treatment for every couple with the best chances of pregnancy minimizing the risk.

We combine our data with large randomized trials and international guidelines. We try to interferas little as possible with the natural process: we use invasive techniques just when they are proven to be effective and safe.

Numbers and results

The heart of our Center is made by people but we are also proud of our numbers:

Results and costs
  • 500

    IVF cycles per year

  • 42 %

    pregnancy rate per pick up

  • 2400

    livebirths

News

LA preservazione della fertilità: l'età conta

La fertilità della donna diminuisce nel tempo e dipende principalmente dall’età. Dall’adolescenza alla menopausa, le cellule riproduttive femminili -gli ovociti- diminuiscono numericamente e vanno incontro ad alterazioni genetiche che rendono impossibile avere una gravidanza. Neppure le tecniche di fecondazione assistita sono in grado di correggere le anomalie genetiche degli ovociti e le possibilità di avere una gravidanza, sia naturalmente sia con la fecondazione assistita, dipendono strettamente dall’età in cui si prova a concepire. 

La durata della vita media si è sensibilmente allungata nell’ultimo secolo mentre la durata della vita riproduttiva per la donna è rimasta invariata. Se è vero che una donna di 40 anni è giovane dal punto di vista della sua salute generale, d’altra parte le sue probabilità di avere una gravidanza sono relativamente basse, per colpa del fisiologico invecchiamento degli ovociti. Le immagini di donne di 50 anni ed oltre con in braccio neonati creano false aspettative perché dai 45 anni in poi è praticamente impossibile avere una figlio con ovociti propri: avere una gravidanza a 50 anni è possibile solo con la donazione degli ovociti da parte di un’altra donna più giovane.

 

Esiste un modo per preservare la fertilità nel tempo: prelevare i propri ovociti dall’ovaio in età giovanile (prima dei 35 anni) e mantenerli congelati fino al momento in cui si desidera avere una gravidanza. Non tutte le donne che congelano i propri ovociti hanno la necessità di utilizzarli perché alcune di loro concepiscono naturalmente; quelle che non riescono ad avere una gravidanza hanno la possibilità di utilizzare i propri ovociti ‘più giovani’ e più sani. Questo permette di avere una specie di paracadute per la fertilità, nel caso in cui i progetti di vita lavorativa, affettiva e riproduttiva non avessero le stesse tempistiche.

Abbiamo creato una piccola guida per conoscere meglio quali sono in tempi e modi in cui la fertilità diminuisce nel tempo e per decidere consapevolmente se e quando può essere opportuno preservarla.

Scarica il pdf

bonsai
Make a question
| *Your data will only be used to answer your questions

Request sent successfully

Contact us

You can reach us 24 hours a day, everyday.
If you prefer to meet us, please book a visit with one of our doctors.

Contact
Timetable

Monday - Friday
8:30 - 13:0014:30 - 19:00

Address

Via Tiziano Vecellio, 3
10126 Torino